Big Thanks follow mummy

Thursday, 21 June 2012

LEMAK DOU MEOW

suka sangat dengan sayur ni,
so bila nampak kat NTUC ade je mummy pon beli lah, 
mummy  cuba masak lomak..... yum yum sodap juga:

bahan  star tentulah : Dou Meow 1 packet
bawang puteh cincang
bawang besar di hiris
lada merah hiris
udang geragau kering
kunyit serbok
dan garam secukop rasa
kentang kupas kulit potong ikot suka
se kotak santan KARA

Cara memasak:
campak bawang puteh, bawang besar, lada hiris, udang geragau  tuang air semangkok
add in kentang masak hingga kentang empok 
add in sayur Dou Meow, garam n sedikit kunyit serbok
tuang santan sekotak kacau rata sambil di timba timba agar tak pecah santan
lebeh kurang 5 minit mati kan api

Wallah dah siap Lemak Dou Meow
Cubalah so mudah....(:D


2 comments:

  1. Yang simple nilah yang sedap Mummy Ayda.. tapi tak pulak pernah cuba duo meow tu.. kalau tengok gambar sayur tu masa segar mungkin pernah tengok..:)

    ReplyDelete
  2. nanti petang mummy upload gambar nye ye..... ni nak bersiap ke tempat bertugas ni.... selamat pagi Shah.....(:D

    ReplyDelete

There was an error in this gadget
There was an error in this gadget